Захист прав споживачів

Захист прав споживачів

захист прав споживачівВ наш час, коли виробники товарів «женуться» за миттєвими прибутками, коли недобросовісні особи надають неякісні послуги та/або виконуються неякісні роботи постраждалим виступає проста людина. Дуже часто ми можемо побачити систематичність порушень у сфері прав споживачів. Проте, мало хто з громадян хоче відстоювати свої права (одні громадяни бояться вияснити відносини із порушником, ін. – не мають часу, решті – взагалі байдуже).
Кінцевим споживачам, які бажають придбати дійсно якісний товар чи отримати якісну послугу можна лише надіятись на сумлінність виробника чи особи, що надає послугу або на «авось» (може пронесе).
Коли людина придбавши неякісний харчовий продукт у магазині хоче повернути його (або повернути кошти) вона стикається сам-на-сам з даною компанією. Повірте мені, способи захисту останніх продумані і прописані на багато кроків наперед. А якщо опонентом виступають великі торгівельні центри ? Шанси відстояти свої права різко зменшуються.
Що ж робити простій людині у цій ситуації ?
У Вас є три способи поведінки:
  1. Діяти самому на власний ризик (звичайно Ви спробуєте зорієнтуватися в законодавчій базі). Проте вірогідність того, що Ви зможете захистити свої права доволі низька.
  2. Ви можете звернутись до Державної інспекції України з питань захисту прав споживачів, Прокуратури міста (району).
  3. Ви можете звернутись до юриста, який в найкоротші терміни вийде на прямий діалог з  фізичною чи юридичною особою щодо відновлення Ваших порушених прав та повернення коштів, товару, здійснення компенсації. У випадку відмови, бездіяльності цих осіб я допоможу скласти позовну заяву та готовий представляти у суді Ваші права та законні інтереси.
Вирішувати звичайно Вам, який спосіб поведінки обирати.
В статті 42 Конституції України, проголошено: «Держава захищає права споживачів, здійснює контроль за якістю і безпечністю продукції та усіх видів послуг і робіт, сприяє діяльності громадських організацій споживачів». Захист прав споживачів забезпечується Законом України «Про захист прав споживачів». Цей Закон регулює відносини між споживачами товарів, (робіт, послуг) та виробниками, виконавцями, продавцями різних форм власності, а також встановлює права споживачів.
Споживачі, що знаходяться на території України (не лише громадяни України, а й інших країн), під час придбання, замовлення чи використання товарів (робіт, послуг) мають право на:
  • захист своїх прав державою;
  • здобуття знань;
  • належну якість продукції та обслуговування;безпеку продукції;
  • необхідну, доступну, достовірну та своєчасну інформацію про продукцію, її якість, асортимент, а також про її виробника (виконавця, продавця);
  • відшкодування шкоди (збитків), завданих дефектною чи фальсифікованою продукцією або продукцією неналежної якості, а також майнової та моральної (немайнової) шкоди, заподіяної небезпечною для життя і здоров’я людей продукцією у випадках, передбачених законодавством;
  • звернення до суду та інших уповноважених органів державної влади за захистом порушених прав;
  • об’єднання в громадські організації споживачів (об’єднання споживачів).
Якщо Ви зіштовхнулися в своєму житті із недобросовісним виробником чи отримали послуги неналежної якості, якщо робота чи послуга виконані/надані із порушенням строку, то Ваші права, як споживача роботи чи послуги порушені. Я допоможу  Вам у ситуації, що склалася і буду здійснювати захист Ваших прав, як споживача.

Зразки заяв:
1 Про заміну товару, що має істотні недоліки
2 Про розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми
3 Про усунення недоліків та надання аналогічної моделі на час ремонту товар




1 Заява про заміну товару, що має істотні недоліки (зразок)

Фізичній особі – підприємцю
Невідомому І.І.
Ідентифікаційний номер 0000000000
(поштовий індекс, адреса, телефон)
Заявник: Марципанова Олена Володимирівна
що проживає за адресою:
Хмельницька область, Хмельницький район,
м. Хмельницький, вул. Екскаваторів,13/3
поштовий індекс 29000
тел.:**********

Заява
про заміну товару, що має істотні недоліки
11 липня 2013 року я Марципанова Олена Володимирівна, що зареєстрована за адресою м. Хмельницький, вул. Екскаваторів 13/3, придбала у Вас фізичної особи-підприємця Невідомого І.І. (здійснює свою діяльність за адресою: м. Хмельницький, вул. Мамонта 1) мобільний телефон «ХХХХХХХ», серійний номер ***************, за який заплатила 3500,00 грн. (три тисячі п’ятсот грн. 00 коп.).
Даний телефон підходив мені як по наявності різного роду опцій та за ціною.
Протягом двох місяців даний телефон працював справно, нарікань на його роботу не було.
15 вересня 2013 року я прокинулася і захотіла подивитись котра година. Телефон був вимкнений. Я подумала, що сіла батарея (хоча напередодні я точно знала, що заряджала телефон). Нажаль, навіть після підключення зарядного пристрою до розетки та телефону останній так і не увімкнувся.
15 вересня 2013 р. я надала Вам мобільний телефон на проведення гарантійного ремонту.
18 вересня 2013 р. я отримала відремонтований телефон, який пропрацював всього 5 годин з моменту, коли я його забрала із магазину. Він, знову ж таки, не вмикався.
Того ж дня я прийшла до Вашого магазину з усіма належними документами та віддала Вам телефон для гарантійного ремонту, що підтверджується квитанцією про прийняття мобільного телефону на гарантійний ремонт.
У дану квитанцію була внесена мною відмітка про ненадання мною згоди на продовження ремонту телефону більше ніж на 14 календарних днів. Також слово «діб» виправлено на «календарні дні». Дані відмітки були мною поставлені на Вашій копії квитанції також.
Нажаль, протягом 14 календарних днів Ви так і не змогли усунути несправності у мобільному телефоні «ХХХХХХХ», а тому дана несправність товару, згідно ст. 1 Закону України «Про захист прав споживачів», вважається істотним недоліком, тобто його усунення потребує понад чотирнадцять календарних днів.
На підставі ст. 1, 8 ЗУ «Про захист прав споживачів»,
ВИМАГАЮ:
  1. Негайно здійснити заміну товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника), товар.
  2. У разі відсутності такого ж або аналогічного товару прошу повернути сплачені мною кошти у сумі 3500,00 грн. (згідно ч.7 ст. 8 ЗУ «Про захист прав споживачів»).

«___» ________________                            ______________ /Марципанова О.В./


2 Заява про розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми (зразок)

Фізичній особі – підприємцю
Невідомому І.І.
Ідентифікаційний номер 0000000000
(поштовий індекс, адреса, телефон)
Заявник: Марципанова Олена Володимирівна
що проживає за адресою:
Хмельницька область, Хмельницький район,
м. Хмельницький, вул. Екскаваторів,13/3
поштовий індекс 29000
тел.:**********

Заява
про розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми
11 липня 2013 року я Марципанова Олена Володимирівна, що зареєстрована за адресою м. Хмельницький, вул. Екскаваторів 13/3, придбала у Вас фізичної особи-підприємця Невідомого І.І. (здійснює свою діяльність за адресою: м. Хмельницький, вул. Мамонта 1) мобільний телефон «ХХХХХХХ», серійний номер ***************, за який заплатила 3500,00 грн. (три тисячі п’ятсот грн. 00 коп.).
Даний телефон підходив мені як по наявності різного роду опцій та за ціною.
Протягом двох місяців даний телефон працював справно, нарікань на його роботу не було.
15 вересня 2013 року я прокинулася і захотіла подивитись котра година. Телефон був вимкнений. Я подумала, що сіла батарея (хоча напередодні я точно знала, що заряджала телефон). Нажаль, навіть після підключення зарядного пристрою до розетки та телефону останній так і не увімкнувся.
15 вересня 2013 р. я надала Вам мобільний телефон на проведення гарантійного ремонту.
18 вересня 2013 р. я отримала відремонтований телефон, який пропрацював всього 5 годин з моменту, коли я його забрала із магазину. Він, знову ж таки, не вмикався.
Того ж дня я прийшла до Вашого магазину з усіма належними документами та віддала Вам телефон для повторного гарантійного ремонту, що підтверджується квитанцією про прийняття мобільного телефону на гарантійний ремонт.
У дану квитанцію була внесена мною відмітка про ненадання мною згоди на продовження ремонту телефону більше ніж на 14 календарних днів. Також слово «діб» виправлено на «календарні дні». Дані відмітки були мною поставлені на Вашій копії квитанції також.
Нажаль, протягом 14 календарних днів Ви так і не змогли усунути несправності у мобільному телефоні «ХХХХХХХ», а тому дана несправність товару, згідно ст. 1 Закону України «Про захист прав споживачів», вважається істотним недоліком, тобто його усунення потребує понад чотирнадцять календарних днів.
Згідно ч.7 ст.8 Закону України «Про захист прав споживачів» при розірванні договорурозрахунки із споживачем у разі підвищення ціни на товар провадяться виходячи з його вартості на час пред’явлення відповідної вимоги, а в разі зниження ціни на товар провадяться виходячи з вартості товару на час купівлі.
Гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві у день розірвання договору, а в разі неможливості повернути гроші у день розірвання договору – в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом семи днів.
На підставі ст. 1, 8 ЗУ «Про захист прав споживачів»,
ПРОШУ:
1. Розірвати договір та повернути сплачену за товар грошову суму розміром 3500,00 грн.(три тисячі п’ятсот грн. 00 коп.).

«___» ________________                            ______________ /Марципанова О.В./

3 Заява-претензія про усунення недоліків та надання аналогічної моделі на час ремонту товару (зразок)

Директору ТОВ «ЯЯЯЯЯЯЯЯ»
29000, м. Хмельницький, вул. Мамонта, 10,
тел. (0382) 00-00-00
Марципанова Олена Володимирівна
що проживає за адресою:
Хмельницька область, Хмельницький район,
м. Хмельницький, вул. Екскаваторів,13/3
поштовий індекс 29000
тел.:**********
ЗАЯВА-ПРЕТЕНЗІЯ
про усунення недоліків та надання аналогічної моделі на час ремонту товару
12 травня 2013 року я придбала у магазині «ЯЯЯЯЯЯЯЯ», що знаходиться по вул. Мамонта, 10, пральну машину «ХХХХХ», номер виробника № ___________, за ціною 5300,00 грн. (п’ять тисяч триста грн. 00 коп.), що підтверджується чеком, інструкцією з експлуатації та гарантійним талоном.
Згідно гарантійного талону, гарантійний строк на пральну машину «ХХХХХ» встановлено 3 роки з дати придбання товару.
12 жовтня 2013 року пральна машина вийшла з ладу.
13 жовтня 2013 року я звернулася по телефону до магазину-продавця стосовно направлення майстра для з’ясування причини недоліків виробу. Того ж дня до мене прийшов спеціаліст, Баранов О.О., який, оглянувши пральну машину, повідомив про необхідність ремонту, здійснити який на даний час неможливо з причини відсутності відповідних комплектуючих. Він порадив зателефонувати до магазину з тим, щоб привезти пральну машину в ремонт, коли надійдуть комплектуючі. На мої запитання, які ще варіанти вирішення питання з непрацюючою пральною машиною мені можуть запропонувати (адже у мене на утриманні перебуває троє малолітніх дітей: хлопчик чотирьох років та дві дівчинки, яким по 2 рочки), було надано відповідь, що інших шляхів, ніж запропонований, не існує.
На підставі Ст.ст. 708, 709 Цивільного кодексу України, Ст.8 Закону України «Про захист прав споживачів» та п.32 Правил побутового обслуговування населення,
ПРОШУ:
  1. Здійснити безоплатне усунення недоліків, виявлених у пральній машині «ХХХХХ», протягом 14 днів з доставкою до продавця та поверненням мені пральної машини «ХХХХХ» транспортними засобами ТОВ «ЯЯЯЯЯЯЯЯ».
  2. Здійснити обчислювання гарантійного строку на нові комплектуючі вироби і складові частини від дні видачі пральної машини «ХХХХХ» після ремонту.
  3. Надати мені у користування на час перебування пральної машини «ХХХХХ» у ремонті аналогічну пральні машину, незалежно від моделі, з доставкою за рахунок ТОВ «ЯЯЯЯЯЯЯЯ».
Додатки:
  1. Копія касового чеку.
  2. Копія інструкції з експлуатації пральну машину «ХХХХХ», № __________.
  3. Копія гарантійного талону.
  4. Копія акту експертизи від 13 жовтня 2013 р. 

«___» ________________                            ______________ /Марципанова О.В./